onsdag 3 september 2008

Moderat kapade facebook-grupp

Den moderate ungdomspolitikern Edvin Alam kapade en grupp på internet-communityn facebook som protesterade mot privatiserad barnsjukvård.

Gruppen skapades mot det privata barnsjukhuset som öppnar i Stockholm den 22:a September.
För några dagar sedan kapadeMUFs ordförande
i Sollentuna, Edvin Alam gruppen och skrev att privat barnsjukvård är positivt.

–Gruppen hade övergivits av sina ägare och då kan vem som helst gå in och bli administratör. Det var det jag gjorde, säger Edvin Alam, som inte vill beskriva det inträffade som ett politiskt sabotage.
-Nej, jag lämnade tillbaka gruppen när de bad att få den tillbaka. Man kan diskutera det moraliska i det här men jag tycker inte att jag har gjort något fel. Jag ville bara sätta fokus på att landstinget kan må bra av konkurrens.

Detta kommer att få intressanta konsekvenser tror jag.
Politiker som kapar olika diskussionsforum på internet för att föra ut sina åsikter till folket.

Källa
SvD

Inga kommentarer: