onsdag 1 oktober 2008

Ungdomar: Gå och lägg er!

Jag läste på insändar-sidan i gratistidningen Metro härom dagen
då jag fann en insändare om att skolan borde införa flex-tid
för att det är vetenskapligt bevisat att ungdomar är väldigt
trötta på morgonen.

Jag anser att skolbarnen istället borde gå och lägga sig tidigare.
Att börja klockan 10 i skolan förbereder ju inte ungdomarna för
det verkliga livet då en arbetsdag är från 7-16.

Jag satt uppe till klockan ett på natten när jag började 9.
Nu har jag börjat på en utbildning då jag börjar 07:00.
Jag somnar således runt 22:00-23:00 pga att ögonlocken stängs.

Om ungdomar börjar skolan senare så går barnen och lägger sig senare.
Börjar skolan tidigare så blir ungdomarna tröttare på kvällen och
ungdomarna kommer således att lägga sig tidigare.

Inga kommentarer: